Det går bra nu

Den här bloggen var ju meningen att jag skulle kunna dokumetera förändringarna jag och insikterna jag finner, har vart lite dåligt med sånna inlägg jag vet , men som ni ser i nedanståede så går det bra för mig.
Livet rullar på i helt rätt riktning trots vissa missöden här och där, men det är vell livet. Nedgångarna behövs för att märka att man är lycklig. Och för att tagga till en så att man vet vart man skall sikta! :)

Det ända dåliga i mitt liv just nu är att jag känner mig grymt hänigig till och från vilket antagligen är nån förkylning som lurar. Sen har vi det här med sockret vilket fortfarande är en ständig kamp varje dag. Tror inte folk om kring mig riktigt förstår vilket helvet socker kan vara. Och att dessutom vissa anser att det är en påhittad sjukdom och inte alls ett beroeende. Visserligen så sitter det mest psykiskt på mig. Det är som en tvångstanke! Kan gå en heldag och vela om jag skall äta en chokladbit eller inte, planera hur det skall gå tillväga för att jag ska känna minst skam osv. Och värst är det just nu, vid mens !
Men även här gör jag framsteg, kosten ser bättre ut . Men märker att jag får i mig lite för lite fett så där lär det bli skärpning!
Får jag i mig mer fett står jag mig längre och minskar chanserna för de enorma socker sugen. :)

Visst låter det konstigt att man blir nyttig av att äta fett, men så är det. Piggare blir man också!
Men att folk tror att även detta är ett påhitt är kanske inte så konstigt, med tanke på all okunskap och fetträdsla vårat samhälle skapat!

"Jag slarvar å skarvar lite , men det går ändå bra nu."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0